چگونه از هندزفری خود مراقبت کنیم؟ 10 نکته افزایش طول عمر هندزفری
نوشته شده توسط : mina

شاید شما نیز تا کنون بار ها به دلیل رعایت نکردن نکات مراقبت از هندزفری، هندزفری خود را از دست داده اید و برای تهیه ی دوباره آن متحمل هزینه شده اید و اگر نسبت به کیفیت و طول عمر هندزفری حساس باشید، این هزینه ها برای شما بیشتر نیز خواهد شد چرا که برای مراقبت از این کالای الکترونیک، باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.

10 نکته مراقبت از هندزفری

 

  1. وقتی می خواهید هندزفری را از تلفن همراه جدا کنید آن را از قسمت بالای جک (قسمت پلاستیکی یا فلزی سوکت جک) بگیرید و از کشیدن کابل خودداری کنید، در غیر این صورت کابل هندزفری شما دچار قطعی و خرابی خواهد شد و این از اصلی ترین دلیلی است که باعث می شود که گوشی یک یا دو طرف آن از کار بیفتد.
  2. هنگامی که آنها را از جیبتان در میاورید دچار گره خوردگی و درهم رفتگی بسیار می شوند و همین می تواند به اتصال کابل ها صدمه بزند و باعث زودتر خراب شدن آن شود ، پس برای مراقبت از هندزفری سیم دار بهتر است قبل از آنکه آن را در جیبتان قرار دهید آن را حلقه کنید در تا درهم گره نخورد و تحت فشار قرار نگیرد ، این کار در افزایش عمر هندزفری بسیار موثر می تواند باشد و استفاده از آن را نیز راحت تر می کند.

  3. در زمان جداسازی جک از گوشی همراه، آن را به آرامی و مستقیم به بیرون بکشید، تند و سریع خارج کردن سوکت به محل اتصال آن به سیم و همچنین پورت جک گوشی صدمه می زند و ممکن است باعث خرابی جک موبایل نیز بشود.

  4. هنزفری را به روی زمین یا هنر سطح دیگری که امکان آسیب رساندن به آن هست، خود داری کنید. به طور مثال از قرار دادن آن روی زمین یا صندلی.

  5. با تهیه محافظ هندزفری می توانید در برابر ضربه و تا خوردگی های شدید مقاوم سازید ، و کابل کمتر دچار کج شدگی و گره خوردگی می شود و تا حدود زیادی احتمال خراب شدگی را کاهش می دهد.   

  6. با این عمل اشتباه نه تنها به گوش خود آسیب رسانده اید بلکه باعث کاهش عمر هندزفری خود شده اید زیرا در خواب ممکن است هندزفریتان خم شود یا تا بخورد ، در کل برای افزایش عمر هندزفری حتما بهاین نکته توجه فرمایید.

  7. اگر از هنزفری خود استفاده نمی کنید، آن را از گوشی موبایل یا لپتاپ جدا کنید. اتصال هدفون ها به صورت طولانی مدت و بدون استفاده موجب خرابی و از کار افتادگی آن ها می شود و طول عمر مفید آن ها را کاهش می دهد.

  8. بسیاری از نمونه های این کالا که در بازار یافت می شود حتی با وجود تبلیغات شرکت های سازنده و فروشنده ی آن ها مبنی بر ضد آن بودن، نسبت به آب حساس هستند. پس تا حد امکان از تماس آن با آب جلوگیری کنید و در هوای بارانی از استفاده آن ها خودداری کنید.

  9. از کیف هندزفری یا کیس مخصوص برای نگهداریو حمل آنها استفاده کنید. این کار از بسیاری از آسیب های احتمال مانند برخود آب، گره خوردن، کشیده شدن و... جلوگیری می کند.

  10. از مهمترین دلایلی که عمر هندزفری‌ها کوتاه می‌شود، ‌گره‌خوردن سیم هندزفری است. بعد از استفاده، هندزفری خود را صاف کنید بعد در کیف و جیب خود بگذارید. لازم به ذکر است که با تکان خوردن کیف شما هندزفری به خودی خود ‌گره می‌خورد؛ با بست، نظم‌دهنده سیم هندزفری، پک کیف و محافظ کابل و کیف هندزفری می‌توانید از‌ گره خوردن و پیچ و تاب هندزفری خود جلوگیری کنید.مراقبت از هندزفری سیم دار

3 نکته ی کلیدی دیگر برای افزایش طول عمر هندزفری سیمی

  1. به طور معمول قبل از اتصال هدفون به گوشی موبایل، صدای گوشی قطع نیست. توصیه می شود برای افزایش طول عمر هندزفری سیمی خود قبل از اتصال آن به تلفن همراه یا لپ تاپ حتما صدای دستگاه را قطع کنید (در پایین ترین میزان قرار دهید) تا علاوه بر جلوگیری از آسیب رسیدن به گوش، از خرابی هندزفری جلوگیری کنید.
  2. سعی کنید صدا را تا بیشترین میزان خود بالا نبرید (همان حدی که هشدار صدا برایتان آمد) ، با افزایش صدا بیشتر از حد معمول اسیپیکر های هندزفری شما دچار افت کیفیت می شوند و یکی از علت های اصلی پایین آمدن کیفیت پخش صدا می باشد ، و اگر این مساله برایتان اهمیت از تنظیم صدا به بیشترین مقدار خودداری کنید ، در کنار آن کمی برای سلامت شنیداریتان ارزش قائل شوید.
  3. با توجه به اینکه گوش انسان دارای چربی است، هندزفری به مرور جرم می‌گیرد. هنگامی‌که هندزفری را روی میز یا حتی درون کیف خود قرار می‌دهید انواع آلودگی‌های محیطی باعث ایجاد جرم در گوشی ها و منافذ و توری های آن می‌شوند. با استفاده از گوش‌پاکن آغشته به الکل، موچین و خلال دندان به راحتی می‌توانید پرز و جرم داخل سرک‌ها را تمیز کنید و باعث افزایش عمر هندزفری خود شوید؛ اگر جرم منافذ هندزفری در طولانی مدت جمع شود، باعث می‌شود که هندزفری کیپ شده و کیفیت صدای آن کم شود. همچنین برخورد چربی ها و جر با بلندگو های آن می تواند باعث تغییر کیفیت صدا شود.

مراقبت از هندزفری سیم دار

نتیجه گیری

در کل اگر قصد مراقبت از هندزفری خود را دارید یا افزایش طول عمد هندزفری هستید، از پیشنهادات و راهکار هایی که ارائه شد استفاده کنید تا چند برابر بیشتر از هدفون خود استفاده کنید. آیا شما تجربه یا نظری درباره ی نگهداری از هندزفری های سیم دار و بی سیم دارید؟ در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 




:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: